Elfhunter

Thayn velhovaltakunnassa kaikki joilla on rahaa ja valtaa haluavat oman haltian. Valitettavasti haltioiden hankkiminen on vaikeaa sillä niitä on maailmassa niin vähän. Siksi voimalliset velhot päättävät lähestyä asiaa proaktiivisesti ja luoda oman haltioiden hankkimiseen keskittyvän iskuryhmän. Se kootaan vangeista, gladiaattoreista, luotto-orjista ja muita jämähenkiköistä joita sattuu olemaan hollilla.

Elfhunter on peli hahmoista joiden tehtävänä on tavalla tai toisella kieroilla haltioita pahojen velhojen lemmikeiksi. Samalla hahmot voivat itse pohtia asemaansa maailmassa ja velhojen alaisuudessa. Ehkä siinäkin on parantamisen mahdollisuuksia?

Peli sijoittu omaan tulkintaani Forgotten Realms -fantasiamaailmasta, samaan joka on ollut myös minikampanjassa Sokeiden kuilu ja kampanjassa Musta saari. Siitä ei pelin alkaessa tarvitse tietää mitään. Kaikki selviää pelin kuluessa.

Tyyli

Elfhunter on sosiaalisiin kohtauksiin, tilanteisiin ja suhteisiin painottuva fantasiapeli. Kyseessä on ns. pahispeli eli hahmot eivät ole moraalisemmasta päästä ja pelissä nähdään kaikenlaista sikailua ja sekoilua.

Peli on pohjimmiltaan viihteellinen ja vaikka siinä voi esiintyä synkkiäkin teemoja, pelaajahahmojen osana ei ole ankea kärvistely. “Play to lose” on hahmojen pelaamisessa sikäli läsnä että hahmonsa voi laittaa tekemään kaikkea epäviisasta ja dorkaa eikä peli rankaise siitä ylenpalttisesti. Kaikki tiet vievät eteenpäin eikä paranoidille pelityylille ole tarvetta.

Peli toimii jos sen puitteissa pääsee tekemään kaikkea hauskaa ja räävitöntä.

Hahmot

Hahmot ovat lieroja ja kriminaaleja, mikä onkin välttämätöntä jos haluaa pärjätä Thayn velhovaltakunnassa. He tuntevat toisensa ja heidän keskinäisten suhteidensa on tarkoitus olla peruspositiivisia. Hahmot voivat siis olla mulkkuja mutta eivät toisiaan kohtaan. Yhdessä pärjää parhaiten epäreilussa maailmassa.

Peli ei edellytä että hahmot olisivat päteviä suorittajia vaan esimerkiksi tehtävään vahingossa päätynyt huithapeli on täysin validi konsepti. Olennaista on että hahmo on taipuvainen ottamaan kontaktia pelin maailmaan ja sivuhahmoihin, haluaa toteuttaa itseään hyvässä ja pahassa ja kykenee päätymään erikoisiin tilanteisiin.

Hahmot luodaan yhdessä valmiiden hahmoaihioiden pohjalta.

Kesto

Olen alustavasti kelannut one-shottia tai jos se toimii hyvin, minikampanjaa. Mutta katsotaan kuinka peli lähtee rullaamaan.

Systeemi

En ole vielä päättänyt. Mahdollisesti yksinkertaistettu Savage Worlds. Systeemistä ei tarvitse alussa tietää mitään.

Yleiset periaatteet

  • Peli tulee ottaa vakavasti ja siihen on syytä sitoutua.
  • Pelistä saa halutessaan erota.
  • Pelaajat ruokkivat itsensä mutta kaikille voi tuoda napostetavaa jakoon.
  • Pelin roiseimmista yksityiskohdista ei ole syytä huudella netissä ilman muiden suostumusta,

Leave a Reply

(required)

There aren't any comments at the moment, be the first to start the discussion!