Helvetin suurlähetystö

Helvetin suurlähetystö New Yorkissa.

Jokaisella maalla on New Yorkissa oma YK-suurlähettiläänsä, niin myös Helvetillä. Hahmot ovat ihmismuodon ottaneita demoneja jotka ovat pestissä suurlähetystöllä edustamassa Helvetin intressejä.

Peli yhdistää politiikkaa, hirtehistä kauhua, nyrjähtäneitä ihmissuhdesekoiluja ja demonisia seikkailuja. Fokus on sosiaalisessa pelissä.

Pelin maailma on oma maailmamme kevyenä uuskummaversiona niin että Helvetin ja Taivaan edustustot ovat normaali asia joita löytyy eri maista. Myös muita ylimaallisia ilmiöitä saattaa esiintyä.

Käytän demonien ja muiden toismaailmallisten olentojen pohjana Planescapen kosmologiaa, sovituksena toki. Pelaaminen ei vaadi minkäänlaista perehtymistä siihen vaan kaikki tulee pelin kuluessa.

Leppoisasta mutta hauskasta ihmiselämästä unelmoiva demonikenraali.

Hahmot

Hahmot ovat pitkään Helvetissä palvelleita urademoneja jotka ovat alkaneet hiljalleen kyllästyä ainaiseen oravanpyörään. Helvetissä on nimittäin kurjaa. Ainaista selkäänpuukotusta, tosi vähän omaa aikaa. Poliittisesti Maa on Helvetistä katsottuna triviaali periferia jonne normaalisti lähetetään demoneita rangaistuksena mokailusta.

Hahmot ovat kuitenkin kaikki vapaaehtoistuneet edustamaan Helvettiä Maan päällä vaikka se onkin omalle uralle haitallista. He ovat ns. ihmisfaneja ja haluavat eläytyä ja osallistua jännittävään ihmiskulttuuriin. Toki demoneilla on myös ihmisenä elämiseen oma demoninen, paikoin perverssi tulokulmansa, mutta kyseessä on silti eräänlainen demoninen downshiftaaminen.

Iso osa pelin fokuksesta on ihmissuhdepelaamisessa joka kumpuaa tästä asetelmasta.

Systeemi

En ole vielä päättänyt mitä systeemiä pelissä käytetään, jos mitään. Asiaan vaikuttaa se että yliluonnollisina olentoina hahmot ovat erittäin vahvoja. Maan päälle ei päästetä junioridemoneja joten fyysisessä mielessä jokainen hahmo on hyvin voimallinen.

Pohdin vielä kuinka tarpeellista on käyttää sääntöjä niihin poikkeustilanteisiin joissa tämä perusasetelma ei ohjaa toimintaa.

YK, paholaisdiplomatian näyttämö.

Kampanja

Kampanja on periaatteessa avoin kestoltaan, mutta arvioin että se saavuttaa luonnollisen loppupisteen jossain kohtaa kyllä. Se on tarkoitettu pitkäksi peliksi jotta sosiaalisilla suhteilla on aikaa rauhassa kehittyä.

Pelitahti on niin usein kuin mahdollista, joka kokemuksen mukaan on käytännössä yleensä noin kymmenen peliä vuodessa.

Hahmot luodaan yhdessä pelaajan ja pelinjohtajan kanssa ja ennen varsinaista kamppista pidetään yksi ryhmäytysrupeama.

Säännöt

Suosin kampanjaa pyörittäessäni seuraavia sääntöjä:

  • Peli tulee ottaa vakavasti ja siihen on syytä sitoutua.
  • Kampanjasta saa halutessaan erota.
  • Pelaajat ruokkivat itsensä mutta kaikille voi tuoda napostetavaa jakoon.

Leave a Reply

(required)

There aren't any comments at the moment, be the first to start the discussion!